The Lord of the rings Greek Forum

Εγγραφείτε τώρα, και αρχίστε το ταξίδι στο μαγικό κόσμο της Μέσης Γης!
Σαν επισκέπτης βλέπετε μόνο συγκεκριμένα αντικείμενα! Οι υπόλοιπες δημόσιες συζητήσεις παραμένουν κρυμένες!
The Lord of the rings Greek Forum

Κάντε εγγραφή τώρα για να δείτε όλες τις δημόσιες συζητήσεις μας!


    Αγαπημένοι κλασσικοί συνθέτες

    Μοιραστείτε

    Ψηφοφορία

    Ποιοί είναι οι αγαπημένοι σας;

    [ 3 ]
    8% [8%] 
    [ 3 ]
    8% [8%] 
    [ 3 ]
    8% [8%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 2 ]
    6% [6%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 3 ]
    8% [8%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 2 ]
    6% [6%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 2 ]
    6% [6%] 
    [ 2 ]
    6% [6%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 2 ]
    6% [6%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 1 ]
    2% [2%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 1 ]
    3% [3%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 

    Σύνολο Ψήφων: 36
    avatar
    Arwen Undomiel
    Administrator
    Administrator

    Αριθμός μηνυμάτων : 943
    Ηλικία : 31
    Τόπος : Minas Tirith

    Character sheet
    Φυλή: Δαχτυλιδοφάντασμα - Κακός
    Ισχύς:
    93/100  (93/100)
    Διαγωνισμοί:

    Αγαπημένοι κλασσικοί συνθέτες

    Δημοσίευση από Arwen Undomiel Την / Το Τρι Ιαν 11, 2011 1:02 am

    (Το παρόν τόπικ αποτελεί τροποποίηση του προηγούμενου, του Cuthalion)
    Ψηφίστε τους αγαπημένους σας κλασσικούς συνθέτες!! Όταν κάποιος απο αυτούς μαζέψει 5 ψήφους θα γράφουμε λίγα λόγια για τη ζωή του, το έργο του κλπ κλπ


    _________________________________________________


    Im Arwen... Telin le thaed... Lasto beth nin... tolo dan nan galad...
    avatar
    Cuthalion
    High-Profile Resident
    High-Profile Resident

    Αριθμός μηνυμάτων : 129
    Τόπος : A Land Far from Arda

    Character sheet
    Φυλή: Καλός - Ξωτικό
    Ισχύς:
    91/100  (91/100)
    Διαγωνισμοί:

    Απ: Αγαπημένοι κλασσικοί συνθέτες

    Δημοσίευση από Cuthalion Την / Το Δευ Ιαν 17, 2011 12:42 pm

    Ο Φρεντερίκ Σοπέν(Chopin) έδειξε το μουσικό του ταλέντο σε πολύ νεαρή ηλικία. Γεννήθηκε στην Πολωνία την 1η Μαρτίου του 1810. Ήταν γιος Γάλλου μετανάστη δασκάλου. Η οικογένεια του ήταν καλλιτεχνική κι έτσι η ικανότητά του να συνθέτει μουσική στο πιάνο σε ηλικία έξι ετών δεν προκάλεσε έκπληξη. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου όταν ήταν επτά χρονών κι έδειξε τέτοιο ταλέντο, ώστε τον προσκαλούσαν να παίξει στις ιδιωτικές τους συναθροίσεις διακεκριμένες οικογένειες της Βαρσοβίας. Έδωσε το πρώτο του κονσέρτο στο πιάνο στα οκτώ του χρόνια.

    ΠΡΩΤΗ ΑΓΑΠΗ

    Από τα παιδικά του χρόνια ήταν ασθενικός και γι’αυτό ο πατέρας του τον έστελνε τα καλοκαίρια στην εξοχή κοντά στη Βαρσοβία, για να δυναμώσει στον καθαρό της αέρα. Εκεί αγάπησε τη μουσική των χωρικών και σε πολλές πρώιμες συνθέσεις του εμφανίζεται η επίδραση αυτών των δημοτικών μελωδιών.

    Στα δεκάξι του ο πατέρας του τον έγραψε στο ωδείο της Βαρσοβίας, όπου ο δάσκαλός του αναγνώρισε τη μοναδική ιδιοφυία του και τον έστειλε στη Βιέννη για να διευρύνει τους μουσικούς του ορίζοντες.

    Επέστρεψε στη Βαρσοβία, όπου ερωτεύτηκε την Κωνστάντσια Γκλαντόβσκα, μια νεαρή σπουδάστρια της ωδικής, το Σεπτέμβριο του 1829. Στη διάρκεια αυτού του ειδυλλίου, ο Σοπέν εμπνεύστηκε από τη μουσικότητα της ανθρώπινης φωνής και μετέφερε την αγνότητα και τη μελωδικότητά της σε πολλές από τις πιανιστικές του συνθέσεις. Ο Σοπέν ήταν δημοφιλής στη Βαρσοβία. Ήταν καλός κι ευγενικός, με μια άμεση αίσθηση του χιούμορ. Ήταν επίσης πολύ όμορφος, ενώ η χλομάδα της φθίσης, του προσέδιδε μια εξαιρετική γοητεία. Με την εκθαμβωτική δεξιοτεχνία του στο πιάνο, ανταποκρινόταν στη διαδεδομένη ιδέα της εποχής για την εύθραυστη ιδιοφυία που σημαδεύεται από το θάνατο.

    Η έντονη προσωπικότητά του τον οδηγούσε συχνά σε απογοητεύσεις. Όταν επισκέφτηκε τη Βιέννη, το 1830, εξοργίστηκε με τη ρηχότητα των μουσικών προτιμήσεων του κοινού. Οι προτιμήσεις, μάλιστα, των Βιεννέζων είχαν αλλάξει κι ο ίδιος ήταν λιγότερο δημοφιλής απ’ότι στην προηγούμενη του επίσκεψη. Σε διάρκεια οκτώ μηνών έκανε μόλις δύο δημόσιες εμφανίσεις. Αυτό δεν ήταν απαραίτητα καταστροφικό για τον ευαίσθητο Σοπέν, που άλλωστε προτιμούσε τη φιλική συντροφιά, να παίζει σε σπίτια φίλων, ή να παραδίδει μαθήματα σε μεμονωμένους μαθητές.
    avatar
    White Lady of Rohan
    Founder of Middle-Earth
    Founder of Middle-Earth

    Αριθμός μηνυμάτων : 813
    Ηλικία : 22
    Τόπος : Ithilien,in the arms of an angel...

    Character sheet
    Φυλή: Πολεμίστρια του Ρόαν - Καλή
    Ισχύς:
    86/100  (86/100)
    Διαγωνισμοί: 1000 πόντοι

    Απ: Αγαπημένοι κλασσικοί συνθέτες

    Δημοσίευση από White Lady of Rohan Την / Το Δευ Ιαν 17, 2011 3:10 pm

    Λούντβιχ βαν Μπετόβεν


    Ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (Ludwig van Beethoven, προφορά στα γερμανικά: Λούντβιχ φαν Μπεητχόφεν, Βόννη, 16 Δεκεμβρίου 1770 — Βιέννη, 26 Μαρτίου 1827) ήταν Γερμανός μουσικός συνθέτης.

    Αποτέλεσε μία από τις κεντρικότερες μορφές της κλασικής μουσικής και συγκαταλέγεται σήμερα ανάμεσα στους ευρύτερα αποδεκτούς συνθέτες όλων των μουσικών περιόδων και τους πλέον γνωστούς όλων των εποχών. Ο Μπετόβεν αν και ανήκει περισσότερο στην κλασική περίοδο, συνδέθηκε με το κίνημα του ρομαντισμού που ακολούθησε και τα τελευταία του έργα διακρίνονται από έντονα ρομαντικά στοιχεία. Οι συμφωνίες και τα κοντσέρτα για πιάνο που συνέθεσε αποτελούν τα πιο δημοφιλή έργα του. Από πολλούς αναγνωρίζεται ως μια από τις μουσικές ιδιοφυίες, παράδειγμα και μέτρο σύγκρισης για όλους τους μεταγενέστερους συνθέτες.

    Η ζωή του

    Ο Μπετόβεν γεννήθηκε στη Βόννη το 1770. Η ακριβής ημερομηνία γέννησης του δεν είναι γνωστή, βαφτίστηκε όμως στις 17 Δεκεμβρίου. Καταγόταν από μουσική οικογένεια, αν και κανένας από τους προγόνους του δεν διακρίθηκε στη σύνθεση. Ο παππούς του ήταν φλαμανδικής καταγωγής και διευθυντής χορωδίας στην Αυλή του Πρίγκηπα Εκλέκτορα της Κολωνίας στη Βόννη. Ο πατέρας του, Johann van Beethoven, εργάστηκε ως επαγγελματίας τενόρος στην ίδια χορωδία ενώ παρέδιδε και μαθήματα πιάνου και τραγουδιού. Παράλληλα αποτέλεσε τον πρώτο δάσκαλο μουσικής του Λούντβιχ, ωστόσο η σχέση τους ήταν μάλλον κακή, καθώς ο πατέρας του τον καταπίεζε διαρκώς και προσπαθούσε να τον εκμεταλλευτεί παρουσιάζοντας τον ως παιδί θαύμα, όπως ήταν ο Μότσαρτ. Αργότερα, ο Κρίστιαν Νέεφε (Christian Neefe) ανέλαβε το έργο της μουσικής του εκπαίδευσης.

    Σε ηλικία 12 ετών δημοσιεύτηκε η πρώτη του σύνθεση και ο Νέεφε δήλωσε πως επρόκειτο για το νέο Μότσαρτ. Ο Μπετόβεν συνέχισε να συνθέτει έργα ενώ συγχρόνως άρχισε να εργάζεται ως οργανίστας στην Αυλή. Το 1787 μια ξαφνική αρρώστια της μητέρας του, στερεί τη δυνατότητα από τον νεαρό Μπετόβεν να μεταβεί στη Βιέννη προκειμένου να κάνει μαθήματα με τον Μότσαρτ. Λίγο αργότερα όμως, το 1792, ο Γιόζεφ Χάυντν, κανόνισε να πάει τελικά στη Βιέννη για να σπουδάσει μαζί του. Η εκπαίδευση του στο πλευρό του Χάυδν διήρκησε συνολικά δύο χρόνια. Επιπλέον σπούδασε αντίστιξη για ένα χρόνο με τον Γιόχαν Γκέοργκ Αλμπρεχτσμπέργκερ (Johann Georg Allbrehtsberger) και φωνητική σύνθεση με τον Αντόνιο Σαλιέρι (Antonio Salieri). Σταδιακά, άρχισε να αναγνωρίζεται η αξία του, αρχικά ως πιανίστα αλλά αργότερα και ως συνθέτη. Σε αντίθεση με την πλειοψηφία των συνθετών της εποχής, ο Μπετόβεν δεν ανήκε στην Αυλή ούτε εργάστηκε για την εκκλησία, αλλά διατήρησε την ανεξαρτησία του ως συνθέτης. Κατόρθωνε να συντηρείται είτε με έσοδα από τις δημόσιες συναυλίες του είτε παράγοντας και έργα κατά παραγγελία. Την πρώτη δημιουργική του περίοδο κατάφερε να καθιερωθεί στη Βιέννη χάρη στην σημαντική υποστήριξη του αριστοκρατικού κύκλου της Αυστρίας, της Βοημίας και της Ουγγαρίας.

    Ένα από τα σημαντικότερα και το πιο τραγικό γεγονός της ζωής του Μπετόβεν αποτέλεσε η κώφωση του. Άρχισε να χάνει την ακοή του σταδιακά από την ηλικία των 26 ετών, το 1796 (κατά άλλους αρχίζει λίγα χρόνια αργότερα) και, περίπου το 1820, θεωρείται πως ήταν ολοκληρωτικά κωφός. Το γεγονός αυτό προκαλούσε μεγάλη θλίψη στον Μπετόβεν, η οποία αποτυπώνεται και σε γράμμα του προς τους αδελφούς του, το 1802, με την παράκληση να διαβαστεί μετά το θάνατό του, γνωστό και ως Διαθήκη του Heiligenstadt. Παρά την απώλεια της ακοής του, έγραψε μουσική μέχρι το τέλος της ζωής του. Η υγεία του Μπετόβεν ήταν γενικά κακή και το 1826 επιδεινώθηκε δραστικά, γεγονός που οδήγησε και στο θάνατο του τον επόμενο χρόνο.

    Στην κηδεία του Μπετόβεν που έγινε στις 29 Μαρτίου ο Φραντς Σούμπερτ ήταν ένας από τους 36 λαμπαδηφόρους.


    Μουσικό έργο


    Το έργο του Μπετόβεν διακρίνεται κυρίως σε τρεις χρονικές περιόδους. Η πρώτη αρχίζει από τις πρώτες δημιουργίες του μέχρι το 1802 που δημιουργεί τελικά ένα προσωπικό ύφος. Η δεύτερη περίοδος διαρκεί περίπου μέχρι το 1816 και ο Μπετόβεν είναι ήδη ένας αναγνωρισμένος συνθέτης. Η τελευταία περίοδος διακρίνεται από την παρουσία του ρομαντικού στοιχείου στις συνθέσεις του.

    Πρώτη περίοδος

    Τις πρώτες σονάτες που συνέθεσε, ο Μπετόβεν τις αφιέρωσε στον Χάυντν, που αποτέλεσε και τον σημαντικότερο δάσκαλό του. Οι σονάτες αυτές χαρακτηρίζονται και από μεγάλες ομοιότητες με αντίστοιχες συνθέσεις του Χάυντν. Η σημαντικότερη ίσως από αυτές είναι η "Παθητική" (op. 13). Άλλες εμφανείς επιδράσεις είναι ο Μότσαρτ, ο Κλεμέντι (Muzio Clementi) και ο Γιαν Ντούσεκ (Jan Dussek). Τον Απρίλιο του 1800 ο Μπετόβεν παρουσίασε την 1η Συμφωνία και δύο χρόνια αργότερα την 2η Συμφωνία. Η πρώτη ακολουθεί περισσότερο τα κλασικά πρότυπα, ενώ η δεύτερη χαρακτηρίζεται από περισσότερες καινοτομίες, κυρίως ως προς τη δομή της. Τα πρώτα έργα του Μπετόβεν διακρίνονται γενικά από συχνές εναλλαγές στη δυναμική και έντονες αντιθέσεις ή εξάρσεις. Στην πρώτη περίοδο ανήκουν επιπλέον τα έξι πρώτα κουαρτέτα εγχόρδων (op. 18) και τα δύο πρώτα κοντσέρτα για πιάνο.

    Δεύτερη περίοδος

    Κατά τη διάρκεια της δεύτερης δημιουργικής περιόδου του, ο Μπετόβεν έχει αναγνωριστεί σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη ως συνθέτης και πιανίστας. Παράλληλα αναπτύσσει ένα περισσότερο προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται συχνά ως "ηρωικό". Η περίοδος αυτή ξεκινά με την 3η Συμφωνία (ή Ηρωική Συμφωνία), η οποία είναι πολύ μεγάλη σε διαστάσεις για τα πρότυπα της εποχής και χαρακτηρίζεται από αρκετές παρεκτροπές από την κλασική δομή των συμφωνιών. Το δεύτερο μέρος (Πένθιμο Εμβατήριο) έχει εμβατηριακό χαρακτήρα και θεωρείται αναφορά στην Γαλλική Επανάσταση. Αφιερώθηκε αρχικά στον Ναπολέοντα Βοναπάρτη.

    Την ίδια περίοδο ο Μπετόβεν συνθέτει και την μοναδική του όπερα Fidelio. Κεντρικός χαρακτήρας της είναι η Λεονόρα, η οποία μεταμφιεσμένη σε άνδρα σώζει τον σύζυγο της από τη φυλακή. Η όπερα παραπέμπει επίσης στην Γαλλική Επανάσταση, με την Λεονόρα να ενσαρκώνει τα ιδανικά της. Η πρώτη παράσταση της όπερας δόθηκε το 1805 αλλά ακολούθησαν άλλες δύο εκδοχές της, το 1806 και το 1814.

    Την περίοδο 1806 - 1808, ο Μπετόβεν ολοκλήρωσε την 4η, την 5η και την 6η Συμφωνία (ή Ποιμενική), ενώ το 1812 γράφτηκε η 7η και η 8η Συμφωνία. Στην δεύτερη περίοδο του Μπετόβεν ανήκουν ακόμα τα τρία τελευταία κοντσέρτα για πιάνο, το μοναδικό κοντσέρτο για βιολί, πέντε κουαρτέτα εγχόρδων (7-11) και έξι επιπλέον σονάτες για πιάνο στις οποίες περιλαμβάνεται η σονάτα Waldstein και η Appasionata.

    Τρίτη περίοδος

    Το 1816, το προχωρημένο στάδιο απώλειας ακοής του Μπετόβεν, αναγκάζει τον συνθέτη να αποσυρθεί σε μεγάλο βαθμό από πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις. Οι συνθέσεις αυτής της περιόδου είναι μεγαλοπρεπείς, με μεγαλύτερο πνευματικό βάθος, ενώ η δομή τους θεωρείται γενικά πιο αφηρημένη και ασαφής. Στα τελευταία έργα του, ο Μπετόβεν χρησιμοποίησε επίσης πολύ συχνά το στοιχείο των παραλλαγών. Οι παραλλαγές Diabelli θεωρούνται από τα σημαντικότερα έργα αυτού του είδους και αποτέλεσαν σημείο αναφοράς για αρκετά έργα της ρομαντικής περιόδου. Η τρίτη δημιουργική περίοδος χαρακτηρίζεται από την ολοκλήρωση της 9ης Συμφωνίας, η οποία παρουσιάστηκε δημόσια τον Μάιο του 1824. Αναφέρεται πως ο Μπετόβεν, που φαινομενικά διηύθυνε το έργο, δεν ήταν σε θέση να ακούσει τα χειροκροτήματα του πλήθους και χρειάστηκε να τον στρέψει προς το κοινό για υπόκλιση μία από τις σολίστ. Στην ένατη συμφωνία υπάρχει ένα στοιχείο καινοτομίας που είναι η χρήση χορωδίας και τεσσάρων μονωδών στην μελοποίηση του ποιήματος Ωδή στη Χαρά του Σίλερ (Shiller). Θεωρείται ως σήμερα ένα από τα αριστουργήματα στην ιστορία της μουσικής αν και, σε ορισμένα σημεία, ο συνθέτης έχει (πιθανόν λόγω της κώφωσής του) γράψει για ορισμένα όργανα (όπως το κόρνο) νότες που δεν τις διαθέτουν. Άλλα έργα που ανήκουν στην τελευταία περίοδο δημιουργίας του Μπετόβεν είναι τα τελευταία έξι κουαρτέτα εγχόρδων, οι τελευταίες έξι σονάτες για πιάνο καθώς και η Missa Solemnis (Επίσημη Λειτουργία), έργο θρησκευτικής αντιστικτικής μουσικής.


    Μουσικά κομμάτια








    _________________________________________________



    Little one, don't let go...


    There's some good in this world.
    And it's worth fighting for!
    avatar
    Cuthalion
    High-Profile Resident
    High-Profile Resident

    Αριθμός μηνυμάτων : 129
    Τόπος : A Land Far from Arda

    Character sheet
    Φυλή: Καλός - Ξωτικό
    Ισχύς:
    91/100  (91/100)
    Διαγωνισμοί:

    Απ: Αγαπημένοι κλασσικοί συνθέτες

    Δημοσίευση από Cuthalion Την / Το Δευ Ιαν 17, 2011 6:10 pm

    CHOPIN 2ο μέρος

    ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ

    Η δραματική εξέγερση του πολωνικού λαού κατά της Ρωσικής εξουσίας το 1830, άλλαξε την πορεία της ζωής του Σοπέν. Βρισκόταν σε περιοδεία στην Ευρώπη και, εφόσον δεν μπορούσε να επιστρέψει στην πατρίδα του, αποφάσισε να πάει στο Παρίσι. Εκεί συνάντησε την οικογένεια των πλούσιων τραπεζιτών Ρότσιλντ, που τον σύστησαν στους αριστοκράτες φίλους τους, στα σπίτια των οποίων ο Σοπέν έδωσε πολλά ρεσιτάλ. Η εκλεπτυσμένη συμπεριφορά του και η ευαισθησία του τον έκαναν δημοφιλή και εξασφάλισαν τη διαβίωσή του.

    Συναισθηματικά ήταν πολύ ανασφαλής. Στη διάρκεια ενός ταξιδιού στη Γερμανία το 1835, όπου επισκέφτηκε κάποιους παλιούς του φίλους από την Πολωνία, ερωτεύτηκε την δεκαεξάχρονη κόρη τους, Μαρία Βοντζίνσκι. Η μητέρα της εναντιώθηκε σ’αυτόν τον γάμο, εξαιτίας της προφανούς κακής υγείας του 25άχρονου Σοπέν.

    Ο νεαρός γύρισε στο Παρίσι απογοητευμένος, όπου δέχτηκε την πρόταση μιας από τις πιο διαβόητες γυναίκες της Γαλλικής πρωτεύουσας. Η συγγραφέας Ζορζ Σαντ, που το πραγματικό της όνομα ήταν Ορόρ Ντινεβάν, είχε τη φήμη γυναίκας με πλούσια ερωτική ζωή, αδιάφορης για τη γνώμη της ευυπόληπτης κοινωνίας. Ο Σοπέν αρνήθηκε αρχικά της ερωτικές προτάσεις της. Εκείνη επέμεινε και τελικά έγιναν εραστές το 1838. Τον ίδιο χειμώνα, ο Σοπέν ταξίδεψε μαζί της και με το γιό της στη Μαγιόρκα, όπου το ηπιότερο κλίμα θα βοηθούσε τη φθίνουσα υγεία του. Η σχέση αυτή ήταν πολύ παράξενη και έδωσε αφορμή για διάφορα κουτσομπολιά.

    Όταν ο Σοπέν έπαθε μια σοβαρή κρίση φυματίωσης, η Ζορζ Σαντ τον μετέφερε στο Παρίσι, όπου η ζωή του σώθηκε χάρη στους εξαιρετικούς γιατρούς που τον ανέλαβαν. Δεν επρόκειτο όμως πότε να ξαναβρεί την υγεία του. Παρ’όλο που είχε ύψος γύρω στο 1,73 ζύγιζε μόλις 45 κιλά. Η ερωμένη του έκανε τα πάντα γι’αυτόν. Το καλοκαίρι τον πήγαινε στην εξοχή, όπως παλιότερα στη Πολωνία ο πατέρας του. Εκεί ο Σοπέν διοχέτευε όση ενέργεια του απόμενε στη σύνθεση. Τον υπόλοιπο χρόνο, στο Παρίσι, ζούσε παραδίδοντας μαθήματα πιάνου.

    Το ειδύλλιο δεν ήταν προορισμένο να διαρκέσει. Τα ενήλικα παιδιά της Ζορζ Σαντ γίνονταν όλο και πιο ευερέθιστα απέναντι στον Σοπέν, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλη ένταση στη σχέση τους. Όλα τελείωσαν με ένα γράμμα του Σοπέν τον Ιούλιο του 1847. Εκείνος έπεσε σε κατάθλιψη, από την οποία δεν ανέλαβε ποτέ πραγματικά.

    Ο Σοπέν επιχείρησε να δημιουργήσει μια ακόμη σχέση, αυτή τη φορά με μια πρώην μαθήτριά του, την Τζέιν Στίρλινγκ, η οποία τον κάλεσε σε μια περιοδεία στη Αγγλία τον Απρίλιο του 1848, αλλά το βάναυσο πρόγραμμα των κονσέρτων του στο Λονδίνο καταρράκωσε την υγεία του. Επέστρεψε στο Παρίσι το Νοέμβριο σχεδόν ετοιμοθάνατος.

    Πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του 1849 στο παρισινό προάστιο Σαγιό, όπου στις 17 Οκτωβρίου πέθανε σε ηλικία μόλις 39 ετών. Η τελευταία του επιθυμία ήταν να παιχτεί στην κηδεία του το Requiem του Μότσαρτ. Κηδεύτηκε στις 30 Οκτωβρίου. Η σύντομη ζωή του συντρίφθηκε από την αρρώστια, την ερωτική απογοήτευση και το καλλιτεχνικό άγχος. Παρ’όλα αυτά, η ευαισθησία και η δημιουργική ιδιοφυία του ακτινοβολούν μέσα από τη μουσική του. Το σπάνιο χάρισμα του να συνθέτει μελωδίες γεμάτες αισθαντικότητα και η ικανότητά του να ανασύρει από το πιάνο ένα σχεδόν μαγικό φάσμα ψυχικών διαθέσεων τον τοποθετεί ανάμεσα στους αθάνατους της μουσικής.

    ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

    Fantasia Impromptu

    Ο Σοπέν συνέθεσε και ελαφρά κομμάτια ‘salon’, μια ονομασία η οποία αναφέρεται στις συναθροίσεις των σαλονιών όπου και εκτελούνταν. Δεν του άρεσε να εμφανίζεται μπροστά σε μεγάλο κοινό, πράγμα που συνέβη μόνο 30 φορές σε όλη του τη ζωή. Συνέθεσε τη Φαντασία Impromptu το 1835, αλλά την κράτησε αδημοσίευτη αρκετά χρόνια, γιατί πίστευε ότι μοιάζει με τη σύνθεση ενός άλλου συνθέτη.

    Νυχτερινά

    Τα νυχτερινά του Σοπέν ήταν επηρεασμένα από τις ομόλογες συνθέσεις του Ιρλανδού συνθέτη Τζον Φιλντ, αλλά διαθέτουν μια πρωτοτυπία και μια μελωδική ποιότητα ξεχωριστή. Ένα από τα πιο γνωστά είναι το Νυχτερινό σε Μι ύφεση μείζονα, το οποίο εκφράζει την ιδιωτική διάθεση των βραδινών σαλονιών, όπου ο Σοπέν ήταν στο στοιχείο του. Τα περίτεχνα Νυχτερινά Έργο 15 ήταν αφιερωμένα στον σπουδαίο φίλο του Φέρντιναντ Χίλερ. Το Νυχτερινό σε Φα δίεση μείζονα είναι τόσο γλυκό, ώστε έχει παρομοιαστεί με ‘σαμπάνια και τρούφες’, περιγραφή που ταιριάζει άλλωστε και στο Νυχτερινό σε Ρε ύφεση μείζονα

    Βαλς, Πρελούδια, Σπουδή σε Ντο ελάσσονα, Πολωνέζικα τραγούδια, Σονάτες για πιάνο, Μαζούρκες, Μπαλάντες, Σκέρτσα

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Τετ Σεπ 20, 2017 4:14 am